Kronborg 70.3 2015 mit første triathlon stævne

Sendt: 4 years ago
Hej Allesammen,

Når man skriver en historie om sit 1. triathlon stævne, så er det vel på sin plads at skrive lidt om sig selv og hvordan man begyndte på denne sport, som flere og flere får øjnene op for.

Jeg er 38 år, gift med Helle, og har en datter(Julie) på snart 12 år. Som barn, frem til jeg blev 13 år, gik jeg til svømning i Slagelse Svømmeklub og var konkurrencesvømmer de sidste år af min svømmekarriere. Så har jeg haft cyklet og løbet i nogle kortere perioder af mit liv, men fælles for alle sportsgrene er at de foregik senest da jeg var midt i tyverne!

Det der fik mig igang igen, var et par måneders mærkeligt sygdomsforløb, hvor vi aldrig fandt ud af hvad jeg fejlede, men hvor jeg havde det elendigt og troede selv jeg var døden nær - det viste sig så heldigvis at det gik over, men over en laaaang periode. Om det var noget fysisk eller psykisk(stress eller lignende) ved jeg rent faktisk ikke, men jeg begyndte at indse at jeg ikke holdte min krop vedlige og ikke udfordrede mig selv nok.

Jeg stoppede med at ryge(havde røget 1 pakke om dagen i flere år), og begyndte at løbe, i 1. omgang lidt træning frem imod DHL-Stafetten, det er snart 3 år siden! Mit mål var at kunne løbe de 5 km under 30 minutter og helst ned på 28 minutter. Det lykkedes at komme under de 30 minutter, men mener jeg endte lige over de 28 minutter.

Jeg fortsatte træningen, men gik lidt i stå henover vinteren, men startede op igen i foråret, for til næste DHL skulle jeg under 25 minutter. Desuden så skulle jeg nu også slå min 21-årige seje Kusine, som trænede til sin 1. Marathon, så der var lidt pres på den "gamle"! Jeg kom ned på 23min og 30sek, min kusine løb 10-20 sek. hurtigere.  Så udfordrede hun mig til en triathlon, og vi blev enige om at vi lige skulle ha' et mellemmål, som så blev til en halvmarathon - det blev Änglemark Nytårs halvmarathon, så løbetræningen fortsatte!

Men nu skulle jeg så se at få anskaffet mig en cykel, min Nabo kendte en som kendte en som jeg købte, det var en udemærket Trek cykel til 3.000 eller 3.500 kr. tror jeg, og jeg havde et triahlon styr at smide på.

Der blev ikke trænet så meget cykling....der var jo laaaang tid til, men løbet blev der! Det blev efterår og vinter og jeg anskaffede mig en brugt Bkool Hometrainer, som senere(3-4 mdr.) blev skiftet ud med en helt ny Bkool hometrainer(man kan sige at udstyrstrangen begyndte at melde sig!)

Jeg blev desværre halvsløj 3-4 uger inden nytårsløbet, hvor jeg ellers var kommet i super form og var sikker på jeg kunne køre en tid af på 1t og 45min, men med hoste som ikke var til at slippe af med, gjorde bare at da dagen kom vidste jeg at jeg kun kunne løbe omkring 1t og 55min og jeg tror også det var deromkring det endte. Min kusine havde taget hendes lillesøster med og de løb jo i fuldstændigt vanvittigt gode tider(1t og 43min og 1t og 35min), så den gamle fætter kom træt og udpint i  mål som en slagen mand!

..........Fortsættes
Sendt: 4 years ago
Spændende læsning! Glæder mig til fortsættelsen